Енергогарант - надійні джерела
резервного електропостачання

Найчастіше питання про нашу автоматику - чому у нас вона дорожча ніж в інших?

Відповідь на це питання криється в деталях і в підході до виготовлення пристроїв.

Автоматикою ми почали займатися на самому початку нашої діяльності, у 2004 році, тоді на Київ було лише кілька людей, здатних зібрати робочу автоматику, та ще й поєднати її з бензиновим генератором.

Зважаючи на те, що ця робота вимагає тривалого часу тестування, як правило, будь-який результат ми можемо отримати не відразу, а протягом року-двох експлуатації, оскільки потрібно враховувати та розраховувати на погодні умови, якість палива, періодичність обслуговування, частоту запусків, тривалість роботи, проблеми з рівнем напруги в мережі, величиною та характером навантаження, і ще масою різних, на перший погляд непомітних факторів, що впливають на працездатність системи.

Одні із перших наших АВР:

авр  щит авр

Адже кому хочеться купити генератор з автоматикою і щоразу, коли зникне електрика, дзвонити до продавця? Нікому.

комплектуючі для авр

Тому було пройдено довгий пошук тієї схеми, тих комплектуючих, які працювали, не підводили та мінімізували труднощі в експлуатації. Було перебрано масу контролерів, працювали і з DATACOM, і з LOVATO, але вони показали себе добрими варіантами для дизельних генераторів і бензинових на двоциліндрових моторах, а на одноциліндрових бензинках працювали не довго, спочатку працювали, а через півроку відмовлялися, на це позначалося зношування , забруднення двигуна, зовнішня температура. Та й алгоритм роботи в заявлених контролерах був не коректний для простих генераторів. Тоді досліди проводились на іменитих брендах.

А коли понаїхав Китай, ось тоді почалися серйозні проблеми, але на той час у нас уже був наш український контролер LUMAX, він був заточений під труднощі в роботі з одноциліндровими хондівськими моторами, що найчастіше використовуються в генераторах. Встановили ми його на китайський генератор і все запрацювало! Щоправда, варто зазначити, що кілька разів коригувалась програма в контролері, вносилися зміни для покращення стабільності запуску, і ми свого досягли. З тих часів і до цього дня ми використовуємо LUMAX як наш основний контролер у виробництві АВР для бензинових генераторів на одноциліндрових моторах. Тим більше, що на ринку ніхто не може запропонувати керування генератором з віддаленим щитом АВР та передачею сигналу керування по тонкому (1,5мм.кв) трижильному кабелю, яким ми ще й забезпечуємо підзаряд акумулятора генератора - що іноді відсутнє у наших конкурентів.

АВР на контролері LUMAX (силова частина):

АВР на контроллере LUMAX щит авр контролер люмакс автоматика для запуску генератора

автоматический ввод резерва  автоматизація роботи генератора

АВР LUMAX керування двигуном:

АВР LUMAX керування двигуном АВР на контролері LUMAX керування генератором з віддаленним щитом АВР

Але. Клієнтові хотілося більшого функціоналу. І в 2010 році в серію був запущений контролер MASTER, він має РК дисплей та розширений функціонал. Майже рік ми його тестували і зараз це лідер наших продажів, прошивка відпрацьована і вже два роки як не зустрічаються жодні проблеми в роботі програми, що не може не тішити, адже це запорука надійної роботи, а значить і руху вперед. А наші клієнти задоволені і кожен пуск генератора вдалий, що дуже важливо, коли зникає електрика в проводах.

Ось так виглядає наш сучасний АВР на контролері MASTER:

контролер MASTER  АВР на контролері MASTER

Але крім контролера в АВР ще багато деталей, на які варто звертати увагу.

Зарядний пристрій. Роками тестувалися різні ЗУ, Ви запитаєте навіщо роками, дуже просто, зрозуміти нормальне ЗУ чи ні можна лише через 2-3 роки, за станом АКБ. Наприклад, дороге ЗУ від DATAKOM через рік експлуатації висушувало АКБ і якщо зарядний пристрій для щита авр ТО проводилося вчасно, то з цим ще можна було впоратися – "просто часткою води" (с). А часто ж за те забували і АКБ википав, тим самим ми отримували виклик, по не запуску генератора, приїжджали, а АКБ вже під заміну. Так справа не пішла і було ухвалено рішення шукати інші варіанти і знайшли. Те ЗУ, яке ми зараз ставимо, відмінно містить АКБ в зарядженому стані і не дає йому перезаряджатися, та й працює на відміну від деяких німецьких варіантів у широкому діапазоні вхідної напруги. А відсоток виходу з ладу становить лише 2%, що є мізерним у порівнянні з аналогами.

Контактори - це силова частина, яка перемикає навантаження з мережі на генератор. схема реверсивного включення контакторів

Ми використовуємо схему реверсивного включення контакторів, ця схема давно відома, але перед нами стояло завдання зробити так щоб не допустити зустрічного струму від генератора на мережу або з мережі на генератор, що не минуло б призвести до виходу з ладу генератора. Тому спочатку і до цього дня ми використовуємо схему з перехресним електричним блокуванням і на додаток до цього механічне блокування взаємного включення.Тому за 10 років ми не мали жодного випадку зустрічної напруги, навіть коли плавилися контакти на контакторах, від перевищення навантаження на них, навіть коли напруга в мережіконтактор для авр піднімалося вище 300В, блокування відпрацьовувало і не давало включитися.

З 2004 року АВР комплектували контакторами LOVATO (Італія) та ETI (Словаччина), але настала криза 2008 року і настав час знижувати вартість, перейшли на той самий ETI і китай. По китайському виробнику був вибір невеликий, пробували ACKO, ІЕК, з ними було не дуже гладко, довелося відмовитися. Але на ринку з'явився CHINT, який ставимо і досі, вони нормально працюють і особливих проблем не створюють. Так що на сьогоднішній день застосовуємо контактори CHINT (Китай), ETI (Словаччина) і ось з початку 2015 E-Next, поки всі ці виробники нас задовольняють.

Окремо слід зазначити, що ми не використовуємо модульні контактори, вони не призначені для роботи довго під навантаженням,контактор clintу них немає механічного та електричного блокування. Самі силові контакти мають малу площу і тим самим не здатні довго працювати. Тому рекомендуємо обходити стороною автоматику, зібрану на модульних контакторах - гарантійний термін вона відпрацює, якщо не станеться НП, а далі, як пощастить.

Ще одне важливе питання - комутація нейтрального провідника. Навантаження в наших будинках розподілені не рівномірно, та й за бажання цього досягти неможливо, а що відбувається при не рівномірному навантаженні на трифазну мережу - перевантаження ліній і перегрів, тому найбільше дістається нейтральному (нульовому) провіднику, він гріється підгоряє, і контакти які його комутують утричі більше страждають від навантаження та перегріву. Це призводить до несправності контакту в контакторі та ймовірності порушенняконтактор eti провідності зростає. А якщо станеться аварія в нульовому провіднику, і його руйнування або руйнування нульового контакту контактора ми можемо отримати серйозну проблему включаючи вихід з ладу частини підключеного навантаження в будинку, офісі. При таких аваріях на частини навантаження напруга може просісти до 100В і нижче, а на іншій вирости до 300-380В - що й призведе до виходу з ладу техніки.

Тому ми не комутуємо нейтраль там, де це не вимагається особливими умовами підключення до трансформаторної підстанції. А ось де потрібно, це вже окрема історія, це визначається нашими фахівцями, яким і нести відповідальність за підбір обладнання та проведену роботу.

Клемні колодки, дроти, наконечники - чи знаєте, на ринку величезний вибір даних комплектуючих, і можна вибрати заКлемні колодки, дроти, наконечникиціною, що завгодно. Але нам же крім зручної установки та низької закупівельної ціни ще й хочеться мати можливість через кілька років мати робочий контакт, який не розплавиться. А як виявилося, це проблема. І була обрана комплектуюча, яка не гріється на своїх номінальних, заявлених струмах, не грубіє з часом, з якою не злазить ізоляція навіть у разі перевищення розрахункового навантаження, а наконечники зручні, і акуратно стискають багатожильний дріт і не призводять до окислення в місці опресовування, а ще не зривається різьблення при закручуванні.

Дроти у клемну колодку - адже все це ми пройшли, перш ніж зробили свій вибір, це наш досвід. Як виявилося, справа не з легких підібрати таку якість комплектуючих, яка б задовольнила нас якістю, нашого клієнта ціною, а нашу продукцію надійністю. І ми знайшли ту золоту середину – клеми ONKA (Туреччина), дріт LAPPKABEL H05V-K (Італія), наконечники BM Group (Італія).

клемb ONKA (Турція), дріт LAPPKABEL H05V-K (італія), наконечники BM Group (італія)

Інструмент. Ми використовуємо тільки якісний італійський та французький інструмент, ніякого Китаю! Для насінструменти для авр дуже дорого було б використовувати дешевий інструмент через те, що це впливає на якість обтиску кабелю, що призводить до нагрівання в точці клемної колодки і виходу з ладу всієї автоматики в цілому, а це ремонти та пожежна небезпека. Тому лише якісний інструмент.

Ну і ось все це потрібно зібрати у щит, такий щоб не іржавів, не плавився під променями сонця, не міняв свою щит авргеометрію. Щоб у нього не потрапила вода, сміття, пил, комахи. Наразі таким вимогам відповідають пластикові щити для вуличного використання турецького виробництва та італійські металеві (Qudroitalia). У них зручно виконувати складання, і вони чудово монтуються на об'єкті, хоч і ціна їх залишає бажати кращого, але ж ми не на один день робимо.

При складанні всі дроти укладаються в італійський пластиковий перфорований короб, щоб надати виробу закінченого вигляду та привести якість монтажу до європейських вимог, а також не допустити обриву, затискання, перетирання провідників.

І ще, дуже важливий момент, всі ланцюги захищені запобіжниками, щоб не допустити серйозних проблем у разі аварії, якщо раптомзапобіжники для щита авр у вуличні дроти вдарить блискавка і розряд піде в будинок, то першою на шляху зустрінеться наша автоматика, і з високою ймовірністю можу стверджувати, що мережевий контактор вийде з ладу, це нормально, бо мало що може витримати розряд від грози, а от якщо не буде запобіжників, то можна і пожежу отримати. Тому всі ці десять років ми не економимо на захисті, і обов'язково ставимо запобіжники, в результаті це виходить дешевше.

Отже, автоматику зібрали. Але, до генератора підключати нікуди, його ще потрібно підготувати для підключення автоматики. Це не менш важливий етап в автоматизації, адже від нього залежить як генератор запуститься в мороз, чи спеку, чи чи не відгниють дроти через два роки експлуатації.

При переобладнанні генератора ми не вносимо до схеми змін, ми не ріжемо дроти, не переробляємо проводку під себе, що напевно порушить гарантію і може призвести до трагічних наслідків. Робиться все на роз'ємах і клемах під обтиснення спеціальним інструментом, так щоб мінімально втручатися в вузли і прилади генератора. Ми всі робимо таким чином, що якщо зняти нашу доробку з генератора, то все повернеться в колишній стан і не буде жодного сліду того, що на ньому була встановлена автоматика. Це робиться для досягнення двох цілей:

  1. Збереження гарантії на переобладнаний генератор.
  2. Якість виконання переобладнання генератора запорука надійної та довготривалої роботи.

Переобладнання генератора здійснюється на території нашого сервісу, оскільки тільки так ми можемо приділити максимум уваги.

переобладнання генератора

Часу на переобладнання потрібно близько 3-4 годин, і на тестування/регулювання ще піде день, адже перевірити коректність роботи дросельної заслінки потрібно як на гарячий мотор, так і на холодний! Пройтися всіма вузлами, і ретельно перевірити роботу всіх встановлених пристроїв на генератор.

У процесі переобладнання на генератор встановлюється привід дросельної заслінки, це такий соленоїд, який керує дроселем на карбюраторі та імітує дію людини при запуску генератора. Окремо варто зупинитися на алгоритмі його роботи, він дуже важливий для надійного запуску двигуна. Ми кілька років шукали правильний алгоритм, і знайшли, в наших контролерах він прописаний на згадку про контролера і відпрацьований роками. Але, для можливості коригування роботи дросельної заслінки в контролері MASTER внесено функціональну можливість змінювати тимчасові та фізичні величини, і іноді нам доводиться підлаштовувати ці параметри вже на об'єкті під місце встановлення (вулиця, холодне приміщення, тепле приміщення), паливо, що використовується, знос двигуна генератора. Так що важливо, щоб можливість зміни цих налаштувань була, і Ваш постачальник не зник через рік з ринку, а працював як ми вже десять років.

  

Дублюючі реле - вони встановлюються в ланцюзі генератора, хоча це роблять не всі, але це потрібно робити, інакше на сигнальний кабель зростає навантаження, далі нагрівання кабелю, падіння напруги і поки у Вашого генератора акумулятор новий, то все ОК, а як підсяде, за півроку, почнуться проблеми із запуском. Тому хоч це і збільшує вартість, але це потрібно для тривалої та надійної роботи.

підключення авр до генератора   установка генератора

Тепер як з'єднати генератор з АВР - на генератор встановлюється сигнальний роз'єм, а силовий там вже є, тому якщо раптом потрібно буде генератор вивезти на природу, то його можна легко від'єднати від АВР і без проблем повернути на місце.

Наприкінці переобладнання збирається все в робочу схему та тестується, без цього обладнання з сервісу не відпускається. Якщоу Вас є бажання побачити цей процес до покупки - будь ласка. Телефонуйте та домовимося!